Marketing tanácsadó vagy marketing coach?

Mi a különbség, és mikor melyikre van szükséged?

Ha valaha érezted már úgy, hogy elakadtál a vállalkozásod marketingjével, valószínűleg találkoztál ezekkel a fogalmakkal: marketing tanácsadás és marketing coaching. Bár elsőre hasonlónak tűnhetnek, a két megközelítés között jelentős különbségek vannak – és nem mindegy, hogy mikor melyikre van szükséged.

Marketing tanácsadás: amikor a szakértő megmondja, mit csinálj.

A marketing tanácsadó egy olyan szakember, aki konkrét stratégiákat, taktikákat és javaslatokat ad a vállalkozásod marketingjéhez. Az ő célja az, hogy elemezze a helyzeted, felismerje az elérhető lehetőségeket, és megmondja, mit kell tenned a jobb eredményekért.

Mire számíthatsz egy marketing tanácsadótól?

  • Kész megoldásokat kapsz. A tanácsadó megvizsgálja az üzletedet, és egy részletes tervvel áll elő.
  • Stratégiaalkotás. Olyan hosszú távú terveket készít, amelyek segítenek a céljaid elérésében.
  • Végrehajtási támogatás. Egy tanácsadó gyakran részt vesz a tervek megvalósításában is, vagy ajánl szakembereket a kivitelezéshez.

Mikor érdemes tanácsadót keresni?

Ha egyáltalán nem érdekel a marketing, és/vagy konkrét problémákra keresel megoldást – például szeretnél jobb eredményeket elérni a közösségi médiában, vagy egy új kampányt elindítani –, akkor a tanácsadó lesz a megfelelő választás.

Marketing coaching: amikor a szakértő egyfajta mentor, aki segít megérteni a marketinget, és együtt találjátok meg, mire van szükséged.

Nem egy kész tervvel áll elő, hanem végigvezet a marketing alapjain, segít fejleszteni az ismereteidet, és veled együtt talál rá a legjobb megoldásokra.

Mire számíthatsz egy marketing coachtól?

  • Kérdéseket tesz fel. A coach nem megmondja, mit csinálj, hanem kérdésekkel segít rávilágítani a legjobb megoldásokra.
  • Önállóságot épít. Az ő célja, hogy megtanítsa neked a marketing alapjait, és magabiztossá tegyen a saját döntéseid meghozatalában.
  • Folyamatos fejlődést kínál. A coaching folyamatában nemcsak egy-egy kampányra fókuszáltok, hanem az egész szemléletedet fejlesztheted.

Mikor van szükség marketing coachra?

Ha kezdő vagy a marketingben, és nemcsak megoldásokat szeretnél, hanem tanulni is akarsz. A coach segíthet abban, hogy átlásd a marketinged nagyobb összefüggéseit, és hosszú távon önállóbbá válj.

Az én munkám az, hogy a te igényeidhez igazítsam a támogatásomat:

  • Coachként segítek feltárni az igényeidet, hogy tisztán lásd, milyen irány lenne a legjobb a vállalkozásod számára, és kapj egy kis kezdő löketet
  • Mentorként támogatlak, ha szeretnéd fejleszteni a saját marketinges tudásodat, és magabiztosabban kezelnéd a marketingedet, ehhez készítettem el a Design Start online kurzust
  • Tanácsadóként ott segítek, ahol a te marketinges érdeklődésed véget ér; ha eljön az a pont, hogy inkább rábíznád valakire a részleteket, én megoldom helyetted
  • Designerként pedig segítek megvalósítani, amit közösen megtervezünk, legyen az egy weboldal, arculat vagy bármilyen grafikai anyag

Foglalj időpontot az ingyenes konzultációra

Posted in Marketing